لوحة عالمية لا تقدر فنياً ولا مادياً بأموال الدنيا

طارق فتحى عمار 

ألا يستحق هذا الفنان الذي عاش في الدولة القديمة منذ أكثر من 4000 سنه كل التقدير ، كيف لا وقد خلد نفسه بهذه اللوحة ... 

فقد أظهر براعة قوة الرمزية التعبيرية في الفن المصري حتي في تصوير الحيوان .... 


فنجد الفلاح الذي يسوق الماشية ، وقد حمل عجل صغير على ظهره والذى ألتفت لأمه بمنظر فريد من نوعه معلقاً لسانه بلسانها وكأنه يعانقها ، وتبادله الأم نفس الوضع محاولة طمأنة الصغير مع نظرة لا تخلو من قلق عميق

هل أستطاع فنان على مر التاريخ أن يخلد نفسه ويعبر بهذه الطريقة المذهلة حتى عن مشاعر الحيوان التى هزت مشاعرنا من خوف الأم على وليدها ، وإلتفات الوليد إليها متواصلا معها بلسانه فى ذعر 

 2360 ق.م  .

 A global painting that is not valued artistically or financially by the money of the world

 Doesn't this artist who lived in the old country more than 4000 years ago deserve all the appreciation, how could he not have immortalized himself with this painting... 

 He has demonstrated the power of expressive symbolism in art The Egyptian, even in depicting animals.... 

  So we find the farmer who drives the cattle, and he carried a small calf on his back, who turned to his mother with a unique look, hanging his tongue with hers, as if embracing her, and the mother exchanged the same situation for him, trying to reassure the little one with a look that was not devoid of concern. Deep 

  Was an artist throughout history able to immortalize himself and express in this amazing way even the animal feelings that shook our feelings of the mother’s fear for her newborn, and the newborn turned to her, communicating with her with his tongue in panic 

2360 BC.

ليست هناك تعليقات